Obchodní podmínky
Provozovatelem a prodávajícím internetového obchodu marini.cz je Mariana Horáková se sídlem Krymská 238/18, 10100 Praha 10 – Vršovice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 10 podle § 71 odst. 2 živnostenského zákona, identifikační číslo: 09552103.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) platí pro nákup v internetovém obchodě marini.cz (dále jen e-shop) a blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
- Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Kupní smlouvu je možné uzavřít na dálku prostřednictvím e-shopu. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, informace o zboží, o jeho ceně a všech souvisejících poplatcích včetně balení a dodání zboží. Cena za poštovné je kalkulována dle aktuálních ceníků jednotlivých dopravců.
- Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v e-shopu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Kupující podává prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy vybráním zboží z nabídky e-shopu a jeho následným vložením do košíku a vyplněním objednávkového formuláře. Objednávkový formulář obsahuje informace:
- o objednaném zboží (popis zboží, cenu zboží, množství zboží)
- o způsobu úhrady kupní ceny, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
- Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Změnu či úpravu kupovaného zboží, kterou kupující požaduje, lze realizovat jen po předchozím souhlasu a nacenění takové změny či úpravy prodávajícím. K požadavkům kupujícího na změny či úpravy kupovaného zboží, které prodávající výslovně neodsouhlasil, se nepřihlíží.
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Zboží a jeho hlavní vlastnosti jsou uvedeny v internetovém obchodě marini.cz. Jedná se o ručně šité textilní výrobky. Skutečná barevnost zboží se může lišit vzhledem k nastavení Vašeho monitoru.
CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 1013105965/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank (dále jen „účet prodávajícího“)
- bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány Stripe
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad, potvrzení o obsahu kupní smlouvy, potvrzení objednávky a informace pro zákazníky jsou poskytovány v elektronické podobě na elektronickou adresu, kterou zákazník sdělí (vyplní v objednávce). Zákazník souhlasí se zasíláním těchto dokladů pouze v elektronické formě.
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Lhůta na vrácení zboží je 14 dní od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou adresu info@marini.cz anebo písemně na adresu adresu provozovny Krymská 238/18, 101 00 Praha 10, spolu s vráceným zbožím. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář na vrácení zboží poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek.
- Zboží je třeba vrátit čisté a nepoškozené nejlépe v původním obalu. Za toto zboží bude kupujícímu uhrazena částka ceny včetně nákladů na poštovné do čtrnácti dnů od odstoupení kupní smlouvy kupujícímu, a to stejným způsobem, jakým je od kupujícího přijal.
- Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky kupujícímu až po přijetí vráceného zboží.
- Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu.
- Bude-li vrácené zboží vykazovat známky poškození, je prodávající oprávněn jednostranně vzniklou škodu začíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno dle speciálních požadavků. V tomto případě je odstoupení od kupní smlouvy možné pouze z důvodu prokazatelných výrobních vad na výrobku.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Způsob dopravy (výši poštovného) kupující označí před dokončením závazné objednávky. Pokud váha a velikost objednaného zboží převyšuje vybranou částku, vyhrazuje si prodávající právo na úpravu ceny poštovného podle skutečných nákladů, tj. zvýšit či snížit cenu poštovného.
- Zboží je expedováno nejpozději do 3-5 pracovních dnů od připsání platby na účet prodávajícího, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání.
- Prodávající je zároveň výrobce produktů a vyhrazuje si tak právo na prodlevu v expedici z vážných rodinných nebo pracovních důvodů (nemoci, pracovní vytížení).
- Zboží je doručováno prostřednictvím České pošty anebo společnosti Zásilkovna. Po dohodě je možné předat zboží osobně v místě stanoveném dodavatelem. I v tomto případě je platba provedena předem bezhotovostním bankovním převodem.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Pokud se z důvodu nevyzvednuté zásilky a vrácení zboží poštovním doručovatelem zpět na adresu prodávajícího rozhodne kupující odstoupit od kupní smlouvy, bude mu vrácena cena za zboží, nikoliv náklady za poštovné.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Prodávající negarantuje dobu dodání poštovních dopravců! Dojde-li ke zdržení v dodání zboží, nevzniká kupujícímu nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Pokud má převzaté zboží v době, kdy kupující věc převzal, nedostatky, jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
- Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných závadách. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Před prvním použitím zboží je kupující povinen řádně prostudovat účel použití, ošetřovací symboly a doporučení od prodávajícího – péče o výrobky. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka. Prodávající není povinen nároku kupujícího spotřebitele vyhovět, pokud prokáže, že kupující spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Kupující nemá práv z vadného plnění ohledně vad zboží, na které byl kupující v době uzavírání kupní smlouvy upozorněn.
- Kupující spotřebitel může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující spotřebitel požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Veškeré dotazy ohledně reklamace je možné zaslat na e-mail: info@marini.cz.
- Reklamované zboží je třeba zaslat na adresu provozovny, Mariana Horáková, Krymská 238/18, 101 00 Praha 10 – Vršovice spolu s vyplněným formulářem na reklamaci zboží. O průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení, či zamítnutí bude zákazník informován prostřednictvím e-mailu.
- O reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady nebude trvat déle než 30 dní pokud se prodávající nedohodne se zákazníkem na delší době.
DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
DORUČOVÁNÍ
- Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář na vrácení zboží a formulář na reklamaci zboží.
- Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Mariana Horáková, Krymská 238/18, 101 00 Praha 10 – Vršovice ; adresa elektronické pošty: info@marini.cz; telefon: +420725163051.
V Praze 13. 1. 2021